Adblue Arıza Çözümlemesi Farklılakları Nelerdir?
٠٤/رمضان/١٤٤٢

Adblue Arıza Çözümlemesi Farklılakları Nelerdir?

Beyinden Adblue Çözümlesi veya Emülatörle Adblue Çözümlemesi Arasındaki Farklar Nelerdir?

Adblue sistemi Euro 6 standartlarında üretilen her dizel araçta bulunan bir emisyon azaltma sistemidir.

Günümüzde Euro 6, her tür binek otomobil, hafif ticari araç ve ağır araçta bulunan yaygın bir sistemdir.

Ancak adblue sistemi  sıklıkla Euro 6 araçlarda sorun çıkarabilmektedir. Bu durum Euro 6 araç kullanıcılarının maddi zarara uğramasına ve sorunun çözümünün uzun olmasına bağlı olarak zaman kaybetmesine sebep olmaktadır.

Adblue sistemde meydana gelen bir arıza durumunda araç kendini korumaya alır ve araca 20 km / s hız limiti belirler. Ayrıca bu arızaya bağlı olarak araç yakıt tüketim miktarı da artış göstermektedir.

Bu noktada kullanıcılar, çözüm merkezlerine ulaşana kadar hata durumunda bazı çözümlere başvurmaktadır.

Bu  durumlarda başvurulan çözümlerden 2 tanesi;

  • Adblue emülatörünün kullanılması
  • AdBlue sistemini beyinden (ECU) analiz etmek

ECU'dan Adblue Analizinin Zararları Nelerdir? Nasıl oldu?

ÖNEMLİ NOT: Öncelikle aracınızın AdBlue sistemini beyinden analiz ettirdiğinizde aracınız euro 4 standartlarına geri döner.

Aracınızın Yakıt Tüketiminde en az 3 puanlık artış olacaktır.

Bu, beyinden gelen adblue analizinin birincil hasarıdır.

Bu yakıt artışını testlerle kolayca teyit edebilirsiniz. Euro 6 normlarının getirdiği herhangi bir tasarruf sisteminden yararlanamazsınız. Kısacası kar etmek isterken kaybedersiniz.

Adblue'nun beyinden, motor kontrol ünitesinden çözülmesi süreci; Aracınızın motor kontrol ünitesindeki yazılımın bilgisayar ortamına indirilmesi ve aracınızın yazılımında AdBlue ile ilgili hatların atlanması ve aracınıza yeniden yüklenmesi ile uygulanır.

Bu işlemin ardından motor beynindeki yazılım değiştirilir ve orijinal yazılım arasında bazı dinamik farklılıklar oluşur.

Beyinden yapılan adblue analizi işleminin ardından aracınız AdBlue sistem yazılımı yokmuş gibi davranır.

Ancak fiziksel olarak var olan AdBlue sistemi (DPF, SCR filtreleri gibi) işlevlerini sürdürmektedir.

Ve aracınızda yazılım AdBlue sistemi olmadığı için bu fiziksel birimlerin temizliği rejenerasyon işlemi ile gerçekleşmez.

Bu nedenle bu ünitelerin demonte edilmesi gerekmektedir. Araç yenilenemez.

Kısacası bu işlemden sonra aracınız ne fiziksel olarak ne de yazılımda orijinal durumuna dönemez. Euro 6 normlarını kaybeder.

Neden Emülatör Kullanmalıyım?

  • Emülatör üzerinden adblue analizi işlemi, 2 adet kablo ile aracınızın can bus hattına bir cihaz bağlanarak gerçekleştirilir.
  • Bu işlemden sonra aracınız AdBlue sistemi varmış gibi davranır ve araç, orijinal halinden farklı olmaksızın yolda devam eder.
  • Araç yazılımınızda hiçbir şey değişmez.
  • Aracınız DPF ve SCR doluluğunu normal bir AdBlue sistemi varmış gibi algılar ve rejenerasyon işlemini gerçekleştirir.
  • DPF ve SCR sistemini sökmenize gerek yoktur.
  • Emülatör söküldükten sonra aracınız anında orijinal durumuna geri döner. Bu işlem 1 dakikadan az sürer.
  • Aracınızı dilediğiniz zaman yenileyebilirsiniz.
  • Aracınız Euro 6 normlarını korur ve hataları giderildikten sonra Euro 6 normlarında çalışmaya devam eder.


Benzer Ürünleri İncelemek İçin Tıklayınız


أترك تعليقا