DPF NEDİR? DPF ARIZASI SEBEPLERİ NELERDİR?
٢٠/صفر/١٤٤١

DPF NEDİR? DPF ARIZASI SEBEPLERİ NELERDİR?

EGZOZDAN ATILAN GAZLAR NASIL FLİTRELENİR?
İçten yanmalı motorlarda silindirlerde yanma sonrası atık gazlar oluşur ve bu gazların egzoz yoluyla dışarıya atılması gerekir.

Ancak atılan bu gazların içerisinde insan sağlığına ve çevreye zararlı bileşenler bulunur.

Bu bileşenlerin işlem görmeden atmosfere salınması durumunda ise dünyamız yaşanır bir yer olmaktan çıkabilir.

Doğayı korumak amacıyla üreticiler tarafından çeşitli sistemler geliştirmiştir.

Bunlardan biri olan ve atılan gazların bir kısmını tekrar kullanan EGR sistemidir.
EGR VALFİ NEDİR? NE İŞE YARAR?
EGR valfi neredeyse tüm otomobillerde mevcut olan içten yanmalı motorlarda bulunur ve üreticiler motor tasarımını bu valf olmadan yapamazlar.

Gün geçtikçe önemi artmaya başlayan düşük emisyon değerlerine ise büyük katkısı vardır.

EGR’nin açılımı ‘Exhaust Gas Recirculation’dır. EGR’nin açılımının Türk Dil Kurumu’ndaki karşılığı ise ‘Egzoz Gazları Devirdaimi’dir.

EGR valfinin amacı ise silindirler içerisinden atılan egzoz gazlarının yüzde 6 ve yüzde 10 aralığındaki miktarını emme manifoldu üzerinden temiz hava ile karışarak silindirler içerisine tekrar geri dönmesini sağlayarak egzoz gazındaki yanmamış yakıt miktrarını minimuma indirmektir.

Silindirler içerisinde bulunan egzoz gazlarının yanma sürecine tekrar dahil olması sonucu Nitrik Oksit (NO) ve Azot Dioksit (NO2) gibi zararlı gazların tekrar yanması sağlanır.

Silindirden atılan bu gazların büyük bir kısmı da EGR hattına doğru döner.

Ancak EGR sisteminin yaptığı işlem atık gazların emisyon değerini bir miktar düşürür ve tek başına yeterli değildir.

Bu nedenle egzoz gazları atmosfere salınmadan hemen önce dizel araçlarda genelde partikül fitresinden, benzinli araçlarda ise katalitik konvertörden geçerler.

Diğer taraftan bazı dizel modellerde hem katalitik konvertör hem de partikül filtresi bulunmaktadır.

Katalitik konvertör, CO2 gazlarını başarılı bir şekilde filtre edebilirken dizelin yanması sonucu yoğun bir şekilde ortaya çıkan nitrojen oksit, nitrojen dioksit, yanmamış hidrokarbonlar (siyah duman) ve kanserojen bileşenleri yeterince filtre edemez.

Sonuç olarak dizel motorlarda bu maddelerin oluşumu çok daha fazla olduğu için bu araçlarda dizel partikül filtresi bulunmaktadır.

Ancak teknolojik gelişmeler sonucunda birçok büyük üretici dizel motorlarda katalitik konvertöre ihtiyaç bırakmayan CO2 filtrelemesi de yapabilen dizel partikül filtreleri geliştirmiştir.

DPF NEDİR?

Dizel partikül filtresi, katalitik konvertör ile benzer amaca sahip olsa da çok daha yeni ve teknolojik bir filtredir. Bu yazımızda DPF’in tüm detaylarını anlatacağız.

DPF egzoz gazındaki partiküllerin doğaya karışmasını engelleyen egzoz çıkışından önce bulunan ve bal peteği şeklinde olan bir parçadır.

Yapı olarak bal peteğine benzeyen bu filtre, egzozdaki çevreye zararlı katı partikülleri tutar ve bünyesinde hapseder.

Ancak filtrede tutulan bu partiküllerin seviyesi zamanla artar ve tıkanma gibi sebeplere yol açabilir.

Basınç sensörleri dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiğinde ve uygun koşullar da oluşmuş ise rejenerasyon işlemi başlatılır.

3. DPF rejenerasyonundan sonra DPF artık kullanılmaz hale gelmektedir.

Günümüzde emisyon kuralları Avrupa öncelikli olarak tüm dünyada iyiden iyiye katılaştı ve üretim bandında çıkan araçlar DPF monte olmuş şekilde çıkmaktadır

DPF NEDEN TIKANIR?

  • Genel olarak DPF aşağıdaki sebeplerden tıkanır:
  • Düşük kaliteli yakıt,
  • Düşük hızda ve dur-kalklı trafikte uzun süreli araç kullanımı,
  • Şehir içi fazla araç kullanımı;
  • Aracı rölantide uzun süre çalıştırmak,
  • Yanlış spesifikasyonda yağ kullanımı.

DPF ARIZASINDAN KURTULMA YOLLARI NELERDİR?

  • DPF eğer ilk defa tıkanıyorsa DPF rejenerasyonu işlemi ile temizlenmesi ve bir süre daha kullanılması sağlanabilir. (Bu işlem toplamda 3 kere yapılabilir, 3. Rejenerasyondan sonrası işe yaramaz)
  • DPF yenisiyle değiştirilebilir(Bu işlemin maliyeti oldukça fazladır)
  • DPF sistemi off edilebilir(Bu işlem sonrasında aracınız DPF’siz bir araçmış gibi çalışmaya devam eder)
  • DPF’iniz DPF yıkama makinesiyle yıkanıp temizlenebilir(Bu işlem için özel bir sıvı kullanılır ve basınçlı su ile DPF temizlenir ve ilk günkü gibi kullanılmaya hazır olur)

DPF TEMİZLİĞİ NASIL YAPILIR?

  • Tıkanan ya da kül miktarı artan dizel partikul filitreleri değiştirmenize gerek kalmadan ileri teknoloji ile üretilen DPF temizleme cihazı ile temizlenerek ilk günkü haline getirilmektedir.
  • Temizleme işlemini tamamen otomatik olarak cihaz tarafından yapılır. Sırasıyla, önce temizleme sıvısı enjekte işlemi başlar. Daha sonra ölçüm için sıfırlama işlemi yapılır ve size dpf durum fişi yazdırılır.
  • Çözümlenme beklenerek oluşan tortular filtre dışına atılır.  Devamında kurutma işlemi ile temizleme tamamlanır. Temizlenen alanın ölçümü yapılarak rapor yazdırılır.
  • Çevreyi koruma amacı ile temizleme işlemi esnasında atık deposunda biriken tortu filtreden geçirilerek süzülür.
  • Bu sayede kirli atıklar doğaya verilmemiş olur kullanılan temizleme Sıvısı ise, Nano
  • Teknoloji ile üretilmiş olup, partikül filtresinin 1mm altındaki kanallarına nüfus ederek tıkanmaya neden olan partiküllerin %100’e yakın bir oranda çözülmesini sağlamaktadır.
  • Orijinal sistemi bozulmadan araçtan sökülerek makine monte edilen Partikül Filtresine herhangi bir kaynak benzeri işlem yapılmadığı gibi temizleme sıvısı da Partikül Filtresine ileride oluşabilecek hiçbir zararlı etkide bulunmamaktadır.

DPF TEMİZLEME İŞLEMİNİ NEREDE YAPTIRABİLİRİM?

DPF temizleme hizmetini ADANA Nitro Garajda vermekteyiz. DPF temizleme konusunda ayrıntılı bilgi almak  için lütfen bizimle irtibata geçiniz.


Detaylı bilgi için lütfen bizleri arayınız;
0850 755 02 30


أترك تعليقا