Tam Mühendislik Paketi
ECU yazılımı arabalar, iş makineleri, otobüs, bisiklet, tekneler, ağır vasıta(kamyon-tır)ve tarım makineleri ile çalışmayı destekler.
Tam Mühendislik Paketi çok büyük bir hizmet paketidir. Bu sürümü kullanmak isteyen kullanıcıların, yukarıda sayılan tüm araç tiplerine bağlanabilen Teşhis Cihazlarına ve ECU-TCU programlama cihazlarına sahip olmaları gerekmektedir.
Çünkü ECU ve TCU üzerinde işlem yapmadan önce araçların herhangi bir arızası var mı kontrol edilmelidir ve ECU-TCU’nun yazılımını okuma ve yeniden yazma(programlama)işlemini sorunsuz bir şekilde yapabilecek ECU-TCU programlama cihazlarına ihtiyaçları vardır ve bu işlemleri yaparken dikkatli olunması gerekmektedir.
Sabit bir voltaj, ve kesintisiz bir internet kullanılmalıdır aksi takdirde ECU üzerinde sorun oluşabilir.
ECU yazılımı bu tam otomatik bir yazılımdır. Oluşan hata kodlarını kaldırabilirsiniz: DPF, EGR, SCR, LSU, VSA, TVA, MAF, SAP, SPEED LIMITE, EVAP, TORQUE LIMITED, START/STOP, HOT START, NOX, IT_SENSOR. DTC SÖKÜCÜ modülü, ilgili motor hatalarını kaldırmanıza olanak tanır.
ECU yazılımı, çok çeşitli ECU birimlerini destekler.
DPF(Dizel Partiküler Filtre): Dizel motorlarda yanma sonucu oluşan partikül maddeyi azaltmak için üretilmiştir.
DPF HATA SENSORÜ: Gösterge tablosunda belirli miktar aşılır (binek araç 40gr) motor arıza ışığı veya varsa özel Dizel Özel Filtre Kuzu ışığı yanar.
Doluluk oranı 45gr-50gr ‘’STOP’’ lambasını geçerse araç servise gitmelidir.
EGR(Egzoz Gazı Devridaimi): Yanma sonucu oluşan ısının bir kısmını yönlendirerek azaltmayı amaçlayan bir sistemdir.
EGR HATA SENSORÜ: Sürüş sırasında beklenmedik sarsıntı, motor çalışmıyor, araç daha fazla yakıt yakıyor, düşük performans ve egzozdan siyah duman çıkıyor.
SCR(Seçici Katalitik İndirgeme) Özel bir katalizör vasıtasıyla dizel motorun egzoz akımına sıvı indirgeyici bir madde enjekte eden gelişmiş bir aktif emisyon kontrol teknolojisi sistemidir.
SCR HATA SENSORÜ: Aracın performansı ve gücü düşer, daha fazla yakıt harcar.
VSA(Araç Stabilite Kontrol Sistemi) Araçların daha güvenli ve dengeli sürülmesi için geliştirilmiş bir güvenlik sistemidir. Araçların ıslak, kaygan ve buzlu yüzeylerde dahi dengeli kalmasını sağlar.
MAF(Kütle Akış Sensörü): Yakıt enjeksiyonlu içten yanmalı bir motora giren havanın kütle akış hızını belirlemek için kullanılan bir sensör.
MAF HATA SENSORÜ: motorda düzensiz rölanti, motorun zor çalıştırılması, motor gücünün düşmesi ve benzin kokusu oluşabilir.
NOX SENSÖRÜ(Azot Oksit Sensörü): Otomobil ve kamyon egzozlarındaki nitrojen oksitleri algılamak için üretilmiştir.
NOX SENSÖRÜ : Nox sisteminin arızalanması, adblue arıza sensörünün yanmasına neden olabilir.
DTC(Dinamik Çekiş Kontrolü): BMW modelleri bu teknolojiye sahiptir. Daha dengeli, güçlü ve dinamik bir sürüş imkanı sağlar.
DTC HATA SENSORÜ: Aracın stabilitesini ve performansını etkilediği için DTC hata kodu dikkate alınmalıdır.
Bu hata, aracın dinamiklerini etkileyen bir parçanın değişmesi veya bir problem olması durumunda ortaya çıkabilir. Bu nedenle araç arıza kodu dikkate alınmalı ve sorun en kısa sürede giderilmelidir.
Araç hata kodları çevre ve insan sağlığı için çok önemlidir. Bu nedenle yukarıdaki arıza lambaları yanarken dikkate alınmalıdır. Değiştirilen parçadan sonra lambalar yanıyorsa yeniden programlama yapılmalıdır. Programlamadan sonra arıza sensörleri yanmıyorsa bu bize araç sisteminde bir arıza olmadığını gösterir.
Araçların programlanması çok önemlidir, bu nedenle kullanılan yazılım ve cihazlara dikkat edilmelidir. Aksi takdirde araçta daha büyük sorunlar ortaya çıkabilir.
ECU yazılımını kullanarak, motor yönetimi modüllerini ve SRS çarpışma modülünü (CRASH DATA) kaldırabilirsiniz.
Chiptuning işlemleri yapılırken bazı sorunlar olabilir. Motor ayar algılamalı otomatik harita algılama modülü, daha iyi chiptuning ile sonuçlanacaktır.
HEX, 2D, 3D haritalar. Çalışmayı kolaylaştırmak için modül, yanlış ayarlamalar yapıldığında ortaya çıkan ipuçları ve uyarılar sağlar.
Not: (Chip Tuning Manual modülü dahil değildir)
لا توجد توصيات بعد