FCA Güvenli Ağ Geçidi Modülü (SGW) hakkında elbet birşeyler duymuşsunuzdur. SGW, diagnostik sektöründe satış sonrası destek söz konusu olduğunda bazı şeyleri değiştirmiş olacak.
SGW' nin otomotiv teknisyenleri için neden gerekli olduğu, nasıl çalıştığı, SGW donanımlı araçlarda servis hazırlarken nelere ihtiyacımız olduğunu anlatan bir yazı yazmaya çalıştım.
SGW Nedir?
SGW, asıl olarak, araçlardaki iletişim ağlarını güvende tutmaya yarayan bir moduldür. Bu yüzden, SGW, iletişim ağındaki en savunmasız iki bölüm arasında bir güvenlik duvarı oluşturur, böylelikle iletişim ağlarındaki güvenlik zaafiyetlerini önler.
Buradaki bölümler ise, telematik, radyo ünitesi ve DLC dir.
SGW nasıl çalışır?
SGW, araç iletişim ağını, özel veya kamu sektörü olarak sınıflandırmaktadır. Kamu sektöründeki iletişim birimleri telematik ve DLC dir.
Ağdaki iletişim birimlerinin geri kalanı ise özel olarak kabul edilir. Ağdaki özel iletişim birimlerine izinsiz erişmek neredeyse imkansızdır.
Bu yüzden SGW, alıştığımız iletişim modullerinden farkldıır. SGW,
halkın modüllere erişimini engelleyen bir çit gibidir.
SGW, herhangi bir sürücüyü içermez veya bileşenleri doğrudan .alıştırmaya yaramaz, SGW, sadece özel ağlarda doğrulanmış mesajlara izin verir.
Kimlik Doğrulama Nedir?
SGW kimlik doğrulaması, Chrysler sunucularından edinilebilir. Şu anda wiTECH 2.0 aracılığıyla kimlik doğrulamasına erişim izni veren 2 araç bulunmaktadır.
Bunlar; Micropod II ve bir J2534 cihazıdır.
Witech diagnostik cihazına sahipseniz kimlik doğrulamayı nasıl alırsınız?
Eğer bir J2534 cihazına sahipseniz witech aboneliğiniz de yazılıma kaydedilmiş şekilde gelir.
Eğer bir Micropod II cihazına sahipseniz, Witech aboneliği cihaza kilitli bir şekilde gelir, böylelikle internete bağlı olduğunuz sürece herhangi bilgisayar, tablet veya telefondan erişim sağlayabilirsiniz.
Micropod II yi kullandığımızda taşıt, wifi aracılığıyla doğrudan Chrysler sunucularıyla iletişim kurar.
Bilgisayar, telefon veya tablet deki internet tarayıcısı, araçdaki iletişime erişmek için Witech' te oturum açar. Verilerin bizlere ulaştığı yolu göz önünde bulundurursak, Witech' in oldukça yavaş olduğunu, veri akışını hızlı sağlayamayacağını düşünebiliriz, ancak durum böyle değildir.
Witech piyasada ki pek çok araçtan daha hızlı olmasa bile oldukça hızlı çalışır.
J2534 cihazının çalışma mantığı ise
diğerlerinden biraz farklıdır. J2534 internet ile çalışmak yerine, Witech
bulutuna indirilmiş yazılımlar ile çalışır.
Bu iki sistem de , test sürüşleri de dahil
olmak üzere sürekli internet bağlantısı gerektirir. Micropod II de hem bilgisayar hem de cihaz internete bağlı
olmalıdır. J2534 te ise bilgisayarın internete bağlı olması yeterlidir.
Bazı şirketler SGW ye sahip olduğunda, araç ağıyla iletişim kurmanın alternatif yolunu bulur.
Autel firması, SGW yi atlatmak için bir By-pass kablosunı bizlere vermektedir.
FCA, Kasım 2018 den sonra Satış sonrası
destek sağlayan şirketlere erişim sundu. Bosch, Autel ve G-scan ise bu çözüm
için Chrysler ile birlikte çalışmaktadır.
Şubat 2022' de de Autel tüm müşterilerine, SGW ye erişmeleri hususunda çağrıda bulundu.
SGW neden geliştirilmiştir?
2015 yılında bilgisayar korsanları, 2014 Cherokee nin kontrolünü uzaktan ele geçirmişlerdir ve gaz, fren dahil olmak üzere tüm bileşenleri kontrol etmişlerdir ve bunu da youtube da yayınlamışlardır.
Bu yaşananlar sonucunda ise FCA, SGW teknolojisini geliştirmiştir.
FCA araçlarına yerleştirilen Güvenlik Ağ Geçidi Modülü (SGW), bağımsız onarım tesislerinin FCA araçlarına servis vermesini engelliyor mu?
Aslında bu sorunun cevabı 'hayır' dır. FCA US, bağımsız onarım tesislerinin, tüm diagnostik ve servis bilgilerine erişimlerine izin vermeye devam etmektedir. SGW, FCA nın potansiyel siber güvenlik açıklarını sürekli olarak incelemek için, bir siber güvenlik önlemi olarak 2018 yılından sonra çıkan tüm FCA taşıtlarına eklenmiştir.
SGW, satış sonrası destek veren şirketlerin, FCA taşıtlarına erişimini engellemek için çıkarılmamıştır. SGW' nin asıl amacı , araç iletişim ağının güvenliğini sağlamaktır.
Satış sonrası servisleri, SGW ye sahip
FCA araçlarına nasıl hizmet verebilir?
FCA, ABD için, FCA tarama aracını kullanan FCA sertifikalı bayilerin kullanabilmesi için, araç kimlik doğrulaması sürecini taklit eden, AutoAuth adında bir server kurmuştur.
Bu çözüm ile birlikte, satış sonrası kullanılan tarama araçlarının, tüm SGW prosedürlerine erişmesi gerçekleştirilmiştir.
ABD dışındaki kullanıcılar ise bu hizmeti doğrudan FCA' dan almaktadır.
Tüm satış sonrası diagnostik aleti şirketleri, SGW iletişim modulüne sahip FCA araçlarına servis vermeye başlayabilmem için AutoAuth aracılığıyla kayıt olma olanağına sahip mi?
FCA, şuan FCA ile lisanslı bir şekilde çalışan tüm diagnostik cihaz şirketlerine ulaşmıştır. FCA US, hala birkaç diagnostik cihaz şirketiyle görüşmelere devam etmektedir ve onlara çözüm sunmak için çalışmaktadır. Şuan da ise Autel firması, tüm müşterilerine bu hizmeti ulaştırmaktadır.
Satış sonrası kullanılan diagnostik cihaz, SGW donanımlı araçlarda, SGW donanımlı olmayan araçlarda olduğu gibi aynı işlevselliğe sahip mi?
Bu sorunun cevabı evetdir. SGW kilidi,
kimlik doğrulama süreciyle açıldıktan sonra diagnostik cihazlar, tıpkı SGW ye
sahip olmayan araçlardaki gibi işlem yapabilmektedir.