Otomatik Vitesli Araç Kullanıcıları İçin Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Hususlar

Gösterim: 2449
Otomatiki Vites Dikkat Edilmesi Gerekenler

Otomatik vitesli arabaların manuel vitesli arabalara göre daha rahat kullanım sağladığı ve daha konforlu olduğu yıllardır süregelen bir durumdur.  Fakat sefasını sürdüğümüz otomatik vitesli araçların malesefki arıza verme durumları ve manuel vitese göre açtıkları masraf durumu bir hayli fazladır. 

Öncelikle otomatik vites araçların çalışma prensibi düz vitesli araçlara göre daha karmaşıktır. Otomatik şanzuman araçlardaki dişli, senkromeç ve sensör sayısı manuel vitesli araçlara göre daha fazladır. Buda haliyle sistemi daha karmaşık ve yorucu bir sistem haline getirmektedir. Bu yüzden otomatik şanzumanlı araçlar arıza yaptığında hem karmaşık bir tamir sistemine hemde daha fazla maliyete maruz kalmaktadırlar.  

Peki otomatik şanzumanlı araçlarda kullanım esnasında ve bakım sırasında nelere dikkat etmek gerekir ? Otomatik vitesli araçların şanzuman ömürleri nasıl uzar bu konulara bakalım. 

Otomatik Sanzuma Neler Bilinmeli

Şanzuman Yağ Değişimini Süresi Gelmeden Yapın

Şanzuman ömrünü uzatmak konusunda en önemli husus kesinlikle Şanzuman Yağıdır. Şanzuman yağı değişimini araç bakım katalogunda yazan kilometrede hatta periyotta yazan kilometreden önce yaptırmak daha sağlıklı olacaktır. Eğerki normal hava şartlarında ve normal devirlerde araç kullanıyorsanız şanzuman yağ değişimini normal periyotlarda yapabilirsiniz fakat araç kullanım ortamı sıcak, tozlu ve özellikle sert bir araç kullanıcısıysanız aracınızın bakımlarını kesinlikle periyottan önce yaptırmanız size fayda sağlayacaktır. 

Sizde aracınızın şanzuman yağının değişim zamanının gelip gelmediğini kolaylıkla anlayabilirsiniz. Bunun için aracınızda tıpkı motor yağ çubuğu gibi olan şanzuman yağ çubuğunu  çekmeniz ve üzerindeki yağın kalitesine bakmanız size bir yol gösterecektir. 

Otomatik Vites Ara Kullanm Detaylar

 

Şanzuman yağ çubuğunu çektikten sonra şanzuman yağ renginin sarı, turuncu, kırmızı gibi renklerde olması idealdir. Eğer yağ siyahlaşmış ise o yağın değişim vakti gelmiştir. Ayrıca iki parmağımızın arasına bir damla yağ damlattığımızda o yağın esnemesini ölçebiliriz. Eğerki yağ esniyor ise ömrü vardır fakat esneme yapmıyor ve kararmışsa o yağı acilen değiştirmek gerekir. 

Şanzuman ömrünü uzatmak konusunda yağ değişimi sırasındaki önemli bir diğer husus ise malesefki ülkemizde birçok servis ustasının bilmediği FLUSH Yöntemi. Bu yöntem ile yağ değişimi ilk başta yapıldıktan sonra araç ile ortalama 1000 km yol yapılır, 1000 km yol yapıldıktan sonra ikinci kez yeni yağ değişimini yaparak şanzuman içerisinde kalmış tortu ve kurumları tamamen temizleyebiliriz. Bu sayede muhakkakki şanzuman ömrünü arttırmış olacağız. 

Otomatik Vites Anzuman Bilinmesi Gerekenler

Araba Durmadan Kesinlikle Vites Değiştirmeyin (Özellikle Tork Konventörlü Eski Şanzumanlarda)

Aracın tekerleri azda olsa hareket halindeyken vites değiştirmek şanzumanın dişlilerine zarar verecektir. Eğer ki otomatik vitesli aracımız durma vaziyetinde değilse kesinlikle ama kesinlikle vites değişimi yapılmaz. Eğer ki araç tam durmadan vites değişimini yaparsanız dişliler gereğinden fazla kasılacağı için aşınma yapar, çapaklanma yapar, araç yokuş yukarı veya geri viteste ise kaçırma yapabilir. 

Otomatik Sanzuman Araba

Uzun Süreli Parklarda ve Trafik Işıklarında vites konumunu N Pozisyonuna Getirin

Sürüş esnasında araç eğer 15 20 saniyeden fazla hareket etmeden duracaksa vites konumunu N seviyesine getirdiğinizde, yani boşa aldığınızda şanzuman yağlaması duracak ve aracınız nefes alacaktır. Ayrıca D ve P konumuna vitesi geçirirken yani aracı yüke bindirirken kesinlikle vites geçişini yaptıktan sonra bir saniye kadar bekleyin. Bu sayede yağlamayı kesmeden aracınız ile sağlıklı bir sürüş gerçekleştirebilirsiniz. 

Her Türlü Vites Geçişini Kibar Yapın, Arabayı Hırpalamayın

Aracı vites geçişlerinde zorlamazsanız şanzuman ömrünü uzatmış olursunuz bu sayede vuruntu ve hasarlarla karşılaşmamış olursunuz. 

Yokuş Aşağı Sürüşlerde Kesinlikle Vites Pozisyonunu N’ye getirmeyin (Vitesi Boşa Atmayın)

Otomatik vitesli araçlar sürate karşı duyarlı bir mekanizmaya sahiptir. 2. Vitesle giderkenki maksimum sürat bellidir, 3. Vitesle giderken ki maksimum sürati bellidir. 80 ile rampa inerken boşa atıp sonra D ye takarsanız veya motor freni yapacağım diye 90'la yokuş aşağı inerken 2'ye takarsanız şanzuman haddinden fazla yüke biner.