TPMS nedir?Nerde ve Nasıl kullanılır? Nasıl tanıtılır?

Gösterim: 177

TPMS sistemi lastikteki hava basıncını ölçüp, üreticinin tavsiye ettiği basıncın %25 altına düştüğü zaman sürücüye uyarı vermesi için dizayn edilmiş bir sistemdir.

İki çeşit TPMS sistemi vardır, direk, endirek. Daha çok kullanılan ve daha doğru sonuç veren direkt sistemde her tekerleğe bağlı sensörleri kullanılır.

Bu sensörler aracın TPMS modülü ile iletişim halindedir. Endirek Sistem ise genellikle basınç monitörü için aracın ABS fren sistemi (ABS) hız sensörleri kullanır.

Autel Mx sensörleri binek, pik-up ve hafif ticari araçlarda kullanılmak üzere dizayn edilmiştir. Fakat Mx sensörü Ağır vasıtalarda kullanamazsınız. 

AUTEL MX-sensörleri, orijinal ekipman (OE) ve programlanabilir evrensel sensörler dahil olmak üzere tekerleklere takılan  tpms sensörleri yerine değiştirilebilir.

Mx-sensör günümüz araçlarının %98'inde programlanarak kullanılabilir.

Gerçek şu ki eğer Lastik basınç sensörü servisi yapmıyorsanız, büyük bir potansiyeli kaçırıyorsunuz demektir.

2007 tarihinden itibaren Amerikada üretilen tüm araçlarda TPMS sensörü kullanılmaktadır.

Bazı lüx araçlar bu teknolojiye daha erken adepte edilmiştir, Örneğin porsche araçlarda 1986 yılından itibaren TPMS kullanılmaktadır.

Bu sistemlerin çoğu pilli sensörler kullanmakta ve bu orjinal sensörlerin pil ömrü yaklaşık 6 yıldır, pil ömrü bittikten sonra bu sensörler araçta arıza lambasını yakmaktadır.  

Ve bu arıza kodunun silinmesi için yeni lastik basınç sensörü araca tanılıp, takılıp arıza kodunun silinmesi gerekmektedir. Dolayısıyla, TPMS işlemi yeni nesil araçlarda kaçınılmaz bir işlemdir ve piyasadaki potansiyeli her yenni model aracın pazara sürülmesiyle artmaktadır.

TPMS sensör tanıtılması nasıl yapılır? Bu işlem için ne gereklidir? 

Her lastikteki lastik basınç sensörü kendine özel ID'ye sahiptir.Bu sensör ID'sinin aracın TPMS modülüne tanıtılması gerekmektedir.

3 farklı TPMS tanıtma metodu bulunmaktadır: 

1.  Otomatik tanıtma: Spesifik bir zaman ve süratle araç kullanma

2.  OBD'den tanıtma: Sensörün ID'sini aracın beynine tanıtmak için, aracın OBD soketine takılan bir TPMS cihazı gerektirir. 

Bu prosedur genellikle en çok japon, Kore, ve Chrysler, Fiat, Landrover ve Jaguar gibi araçlarda kullanılır.

3. Sabit tanıtma: Bu tanıtma çeşitinde yeni Sensör ID'sini öğretmek için aracın haraket halinde olmasına gerek yok. 

Bu dizayn çeşidi için araç park halinde olması gerekmektedir.

Bu prosedür daha çok GM, Ford, Nissan gibi bazı Çin ve Japon modellerinde kullanılmaktadır.



Autel TPMS cihazlarının Genel özellikleri

•   Sensörlerin hala çalışıp çalışmadığını kontrol edebilir, lastik hava basıncı ve sıcaklığını okuyabilir ve sensör pil ömrünü ve kimliğini görüntüleyebilirsiniz.

•   Tüm TPMS sistemi olan araçlar için üretici bazlı spesifik sensör tanıtma yapabilirsiniz.

•   OBD II özelliğine sahip TPMS sistemine sahip araçlarda sensör kimliklerini/pozisyon tanıtma işlemini gerçekleştirebilir. Piyasadaki araçların yaklaşık 30%'unda TPMS sensör tanıtma işlemleri için cihaza ihtiyaç vardır.

•   Autel TS508 ve TS608 cihazları sadece OBDII'den tanıtma değil aynı zamanda lastik basınç sensör sisteminde arıza tespit işlemleri de yapabilirsiniz. 

•   Asya, Avrupa ve yerel araçların %98'ine kadar Autel TPMS cihazlarıyla  Mx-sensörlerini değiştirip tanıtabilirsiniz.



Autel cihazları ve fiyat bilgileri için lütfen tıklayınız.

Yorumlar

  • Henüz yorum yok

Bir yorum yazın