BİNEK ARAÇLARDA DİREKSİYON TAMİRİ
Direksiyon sistemi direksiyon simidi, jant ve tekerlerler ile aynı orantı üzerinden çalışıp araca yön verip hareketliliğini değiştirmek için tasarlanmıştır.
Sistem, sürücünün bir aracı yönlendirmek için sadece hafif güçler kullanmasına izin verir.
Tam sol kilitten tam sağ kilide dört tur hareket eden 15 inç (380 mm) çapında bir direksiyon simidinin kenarı yaklaşık 5 m yol alırken, yol tekerleğinin kenarı 12 metreden biraz daha fazla bir mesafe hareket ediyor.
Sürücü direksiyonu doğrudan döndürürse, yaklaşık 16 kat daha sert itmesi gerekir.
Direksiyon bir mafsal sistemi ile tekerleklere etki eder. Bunlar, direksiyon açısını değiştirmeden tekerleklerin süspansiyon ile yukarı ve aşağı hareket etmesini sağlamak için tasarlanmıştır.
Ayrıca viraj alırken, sıkı bir eğrinin etrafında dolaşmak zorunda olan iç ön tekerleğin daha keskin bir şekilde açılmasını sağlar.
Eklemler çok hassas bir şekilde ayarlanmalıdır ve içlerindeki biraz gevşeklik bile direksiyonun tehlikeli bir şekilde özensiz ve yanlış çalışmasını sağlar.
Ortak kullanımda iki direksiyon sistemi vardır - kremayer sistemi ve direksiyon kutusu.
Büyük otomobillerde, her iki sistemde de özellikle otomobillerde yavaş hareket ederken, hareket etmek için gereken çabayı daha da azaltmak için güç destekli olabilir.
Kremayer sistemi
Kremayer Dişlisi
Direksiyon kolonunun tabanında bir mahfaza içinde küçük bir pinyon ( dişli çark) bulunur. Dişleri bir rafta düz bir diş sırası ile örülen uzun enine bir çubuktur.
Pinyonun çevrilmesi, kremayeri bir yandan diğer yana hareket ettirir. Rafın uçları palet çubukları ile yol tekerleklerine bağlanır.
Bu sistem basittir, birkaç hareketli parça yıpranmış veya yer değiştirmiş olabilir bu nedenle yaptığı eylem kesindir.
Bir üniversal mafsal direksiyon kolonu yanlara direksiyon açısı vermeden rafa ile bağlanmasını sağlar.
Direksiyon Kutusu Sistemi
Direksiyon kolonunun tabanında bir kutunun içinde dişliler vardır. Solucana benzer, kısa cıvata gibi dişlileri olan silindirdir.
Üzerinde somunu tutan bir cıvatayı çevirdiğinizi düşünün; somun cıvata boyunca hareket eder.
Tasarıma bağlı olarak, hareketli sistem olan araç parçası (dişli çarkın bir dilimi gibi), bir çatala bağlı pim veya silindir veya büyük bir somun olabilir.
Somun sistemi, birçok vida ile somun arasındaki dişin içinden geçen sertleştirilmiş bilyelere sahiptir. Somun hareket ettikçe, toplar onları tekrar başlangıca götüren bir tüpe yuvarlanır; buna devir daim bilyeli sistem denir.
Solucana benzeyen parça bir palet kolu ile bağlanan düşürme kolunu en yakın ön tekerleği hareket ettirir ve direksiyon koluna taşır.
Merkezi bir palet çubuğu, diğer ön tekerleğe başka bir palet çubuğu ve direksiyon kolu ile bağlandığı aracın diğer tarafına ulaşır.
Döndürülmüş bir avara kolu merkezi palet kolu seviyesinin uzak ucunu tutar. Kol düzenleri değişiklik gösterebilir.
Direksiyon kutusu sistemi birçok hareketli parçaya sahiptir. Bu nedenle raf sisteminden daha az hassastır, aşınma ve yer değiştirme için daha fazla alana sahiptir.
Hidrolik direksiyon+
Aracın hareketini değiştirirken sağa veya sola çevirdiğimiz direksiyon sisteminin sürücünün efor sarf ettirmeden kolaylıkla hareket ettirmesini sağlayan sistemdir.
Direksiyon Tamir İşlemi
Tüm bu bahsettiğimiz sistemin bozulması hata vermesi ve kullanımı zorlaştırması durumunda aracınızı tamir ettirmeniz gerekmektedir. Bu işlemleri profesyonelce Nitro Garajda yapmaktayız.
Direksiyon Tamir Test Cihazları
MS603N –Hidrolik Direksiyon Temizleme Cihazı: Hidrolik direksiyon test cihazı, farklı hızlarda Hidrolik direksiyon pompası basıncını ölçer; sızıntı, kükreme, vücut aşınması, valf yapışmasını azaltma gibi arızaları algılar.
0850 755 02 30