Konya Lastik Basınç Sensörü Arızası
TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), araç içi lastiklerin değerini anında kontrol edip sürücüye bildirebilen bir lastik basıncı izleme sistemidir.
2006 yılında üretime başlayan sistem, birçok araçta kullanılmış ve 2014 yılında Avrupa Birliğinde zorunlu hale gelmiştir.
Türkiye de satılan araçlarda da yaygın olarak bulunmakta olan Lastik Basınç sensörü kazaları önlemede büyük avantaj sağlamaktadır.
2014 yılı ve sonrası genellikle tüm araçlarda TPMS Sensörü bulunmaktadır.
Kullanıcıya dengeli bir sürüş sağlayan bu sensörlerle yakıttan da tasarruf etme imkanı sağlanmaktadır.
Lastikçilerin korkulu rüyası TPMS arızası günümüzde yaygınlaşmıştır. Bazı araçlarda TPMS Sensör arızası gösterge üzerinden arıza ışığı sıfırlama yapılsa da bazı araç gruplarında işe yaramıyor.
Genel olarak TPMS Sensör arıza verdiği zaman lastik basıncının kontrolünün yapılması önerilir. 3–4 kilometre ilerledikten sonra TPMS arıza ışığı sönebilir.
Hala TPMS arıza ışığı sönmüyor ise lastik üzerindeki TPMS Sensörü arızalı olabilir. AUTEL firmasının geliştirmiş olduğu AutelTS508 cihazı ile Bu kontroller sağlıklı şekilde yapılabildiği gibi yeni TPMS Sensör kodlaması da yapılabilmektedir.
TPMS sensör kodlaması ve kalibrasyonu nasıl yapılır?
Tpms sensörü, lastik basınç valfinde veya jantında bulunur. Bu sensörler elektronik kontrol ünitesi ile iletişim kurar.
Tpms sensörünün içinde bir pil vardır. Her araçtaki sensör ortalama 5 yıl kullanılabilir ve sensörün 5 yıl sonra değiştirilmesi ve kodlanması gerekir.
Bu durumda Autel MX Sensör başarılı performansı ile öne çıkmaktadır.
Pil ömrüne ek olarak, sensör farklı nedenlerle arızalanabilir ve değiştirilmesi gerekebilir.
TPMS sensörü onarılmadığı için değiştirilmesi gerekir.
Değişiklik yapmadan önce ID bilgisi eski TPMS sensöründen okunmalı ve sonra yeni sensöre aktarılmalıdır. Bu işlemlerden sonra direkt arıza ortadan kalkmayabilir.
Kalibrasyon ve adaptasyon sürecinin tamamlanması gerekir.
Benzer Ürünleri İncelemek İçin Tıklayınız