DYNO (DİNAMOMETRE) TESTİ NEDİR NE İŞE YARAR?
Tuesday, January 5, 2021

DYNO (DİNAMOMETRE) TESTİ NEDİR NE İŞE YARAR?

Dyno (Dinamometre) Testi Nedir Ne İşe Yarar ?

Bir araba almaya karar verdiniz ve kendinize uygun şartlar da bir araba buldunuz.Bu aracı almadan önce dyno testine girdirmeyi düşündünüz mü? Veya Dyno yani dinamometrenin ne olduğu hakkında bir fikriniz var mı ?

Dyno testi kısaca aracın tüm verisel özelliklerini, teknik ve donanımsal bilgilerini görmenize olanak sağlayan bir uygulamadır.Bu uygulama dyno test cihazları ile bilgisayarlı donanımlara sahip bir sistem ile yapılmaktadır. Aracın motor performansını ve bu performasın güç aktarma organlarına ne kadar aktarıldığını ve yaşanan güç kayıplarının ölçüldüğü bir testtir.
Ekspertiz firmalarının ve araç muayenelerinin başında motor performansının testi ve bu aksama bağlı kontroller yer almaktadır.

Piyasadaki en iyi ve en iddialı Magicmotorsport markasının dynoMAG cihazı bu uygulamanın yapılması sırasında kullanılan profesyonel cihazdır. DynoMag performans,analiz ve bu analizleri çözümlemede teknolojinin gözdesidir. Dyno uygulamasının araç üzerindeki etkilerini basit ve güvenilir şekilde test edebilirsiniz. Ayrıca Chiptuning işi yapanların vazgeçilmez cihazıdır.

1-Her akis için 600 PS’ın üzerinde ölçüm yapma ve maksimum seviyede üretim kalitesine sahiptir.

2-Yazılımlara sahip ve iş alanınıza uygun şekilde üretilmiştir.

3-Havalandırma sistemi ile dizayn edilmiştir.


Dyno test nasıl yapılır?

Dyno test cihazı ile aracın lastikleri çift yönlü olarak kavranarak ve silindir aksamlarına etki edilerek bilgisayar ile ölçüm yapılmaktadır.Cihaz sayesinde araçların motor performansı ve aracın lastiklerine kadar iletilen güç verileri anlık kontrol edilir.

Testi gerçekleştirmek için ilk olarak aracın güç aktarma sistemi kontrol edilir.Teste sokulacak aracın çekiş şekli tespiti yapılır. Önden çekiş,arkadan itiş veya dört çeker olup olmadığı saptanır.Bu aşamadan sonra araç dyno test cihazının üzerine çıkartılarak lastikler silindirlerin üzerine alınır. Silindirler üzerinde duran araç normal yol koşullarında sürüş yapıyor gibi pozisyon aldırılır.Aracın ön kısmına hava akım cihazı yerleştirilir.Bu cihazın yerleştirilmesinde ki amaç, aracın tam gazda çalıştırıldığı esnada motorun yüksek ısıya maruz kalmaması için soğutma işlemine ve normal koşullardaki sürüş esnasındaki hava akımını aktarmasını sağlar.

Test sırasında aracın dynodan kaymaması ve hareket etmemesi için dört yanından emniyetli bir şekilde kemerlerle bağlanmaktadır.Çünkü araç test sırasında 200-250 km hıza çıkabilecek seviyeye getirilmektedir.Kemerler sayesinde yüksek hızlara çıkartılan araç herhangi bir yere savrulmayacak ve kaza riski ortadan kaldırılacaktır.Bu aşamadan sonra araca işinde profesyonel olan kişi biner ve aracı çalıştırır.Kontak çevrilmesiyle birlikte tüm veriler bilgisayar programına kaydedilmeye başlanacaktır.Test bitiminde aracın motor performans grafikleri, tork, güç ve ivme grafikleri, beygir gücü, direnç değerleri, güç aktarma organları, güç kayıpları gibi değerlerin ölçüm verilerine erişim sağlanacaktır.

Leave your comment