Smok Jtag Nedir?

Smok Jtag BDM işlemci programlama cihazı ile Otomotiv Elektronik kontrol ünitelerinde (ECU) üretilen birçok işlemciye kolaylıkla müdahale edebilirsiniz. ECU içerisine bağlantı yaparak iletişim kurduğunuz Jtag programlama cihazı ile özellikle airbag olmak üzere birçok kontrol ünitesini kolaylıkla programlayabilir, airbag beyinlerinin kaza adreslerini silebilirsiniz.

Airbag ve gösterge panellerinin arızalanması durumlarında onarımları yapılmaktadır. Ancak bazı durumlarda onarım söz konusu olmamaktadır. Özellikle trafik kazası gibi Airbag açılması durumu Airbag beyinlerine kaydedilmektedir. Bu gibi durumlarda Smok Jtag cihazı ile kaza kayıt adresi dediğimiz Airbag açıldığına dair bilgiler Airbag beyinlerinden silinebilmektedir.

Gösterge Nedir?

Araç ile ilgili önemli içeriklerin denetlendiği bir sistemdir. Hız göstergesi, devir saati, hararet göstergesi, yakıt durum göstergesi gibi önemli gösterge saatleri bulunmaktadır. Bu gösterge saatlerinin yanı sıra far göstergeleri, motor yağ basıncı, km bilgisi gibi birçok bilgilendirme bölümü de bulunmaktadır. Göstergesi paneli sayesinde, sürücü, araçla ilgili önemli olan bütün bilgilere ulaşabilmektedir. Bu sebeple sürücü aracı harekete haline getirmeden, bilmediği terimleri ve ön panel ile ilgili kullanım kılavuzunda kendisini bilgilendirmelidir. Özellikle kırmızı ikaz ışıklarında aracın durdurulup gerekli alanları kontrol edilmesi gerekmektedir. Motor hasarları ve güvensiz sürüşü engellemek adına bu önemli bir detaydır. Aynı şekilde beyaz ile ilgili verilen ikazlarında kontrol edilmesi gerekmektedir, sebebi ise, yakıt ve silecek suyunun bittiğine işaret eder. Elektronik mekanizmalı araçlarda, söz konusu ikaz ışıkları, tamamen o anı yansıttıkları için, sürüş esnasında devamlı olarak ikaz etmez ve sürüşü engellememiş olur.

Airbag Nedir?

Araçlarda çarpışma anında içinde gaz veya hava dolarak şişen, emniyet kemeri ile birlikte sürücü ve yolcuların güvenliğini sağlayan sistemdir. Alınan darbe sonucu açılan hava yastığı saniyenin onda biri gibi bir sürede açılmaktadır.

Hava yastığı belirli bir hız limitinin üzerinde devreye girecek şekilde tasarlanmıştır. Avrupa’da hava yastıkları 20-25 km/s üzerinde açılacak şekilde tasarlanmıştır. Bu durum Amerika’da 15-20 km/s üzerinde açılacak şekilde tasarlanmıştır.

Hava yastıklarının kullanımı sonrasında, dünya çapında karşılaşılan ölümcül kazalar gözle görünür şekilde azalmıştır. Bunun dışında, daha ufak kazalarda baş ve göğüs kısmında gerçekleşen yaralanmalar da hissedilir ölçüde azalmış durumda.