DSG şanzıman Volkswagen mühendisler tarafından geliştirilen Alman grubuna dahil firmalarda kullanılan bir vitestir. Bu teknoloji aslında 20 yıl öncesine dayanmaktadır.
Volkswagen’in bu vites kutuları üzerinde çalışmış olması yeni nesil şanzımanların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Aslında Ar-Ge çalışmaları esnasında asıl düşünce otomatik şanzıman yapmak değil, otomatik şanzımanda çift kavrama sayesinde yumuşak geçişleri sağlayabilmekti.
Çift kavrama dediğimiz kullanım Alman firmalar tarafından geliştirilip diğer firmalar tarafından kullanılmıştır. Çift kavramaya sahip olan vites kutuları normal dişlilere sahip olan vites kutularından daha hızlı geçişler sağlamaktadır.
Standart şanzımanlara göre daha dikkatli güç aktarımı sağlayıp daha fazla kontrol sağlamış oluyor. Otomatik şanzımanlar çift kavrama teknolojisi sayesinde çok daha iyi duruma gelmiştir.
Otomotiv gruplarına göre Dtc, Edc, Powershift gibi farklı adlarla ele alınan çift kavrama teknolojisi, otomatik şanzımanın daha sıklık ile yollara çıkmasını sağlamıştır.
DSG şanzımanlarında sıklıkla arızalanan bölüm kavram seti dediğimiz kısımdır. Ve bunun dışında şanzımanda yer alan 12 sensörden 1 tanesinin bozulması elektrovalflerden birinin bozulması gibi nedenler ile arızalar ortaya çıkabilmektedir.
Bazı durumlarda DSG şanzımanına servislerde yapılan yazılım güncellemesi ve adaptasyon işlemleri ile olası şikayetler giderilmektedir.
DSG şanzımanını yöneten parça mekanik ünitedir. Elektrohidrolik ünitede, yağ pompası, vites değiştirici hidrolik pistonlar ve hidrolik debriyaj aktivatörleri bu bölümde yer almaktadır.
Aynı zamanda elektronik kontrol ünitesi de mekatronik gövdenin tam ortasında yer almaktadır. Sensörler de mekatronik gövde içerisinde yer almaktadır.
Elektronik sistemler ısınmayı sevmezler bu yüzden ısınma sonucunda bir arıza çıkarabilirler. Mekanik bölümde sıcaklık sensörü yer almaktadır. Kuru-Çift kavramada balata sürtünmesinden dolayı çok fazla dur kalklı trafikteki sürüşlerde şanzıman aşırı ısındığın zaman sistemi korumak ve soğumasını sağlayabilmek için bir uyarı çıkacaktır.
Kalkışta silkelenmenin nedeni ilk kalkışlarda veyahut ışıklarda kalkışlarda balataların aşınması nedeni ile meydana gelmektedir. Böyle bir durumda balata setinin değiştirilmesi gerekmektedir.
Herhangi bir arıza oluşumunda sarsıntı, gürültülü ses, titreşim ve dinamikte bir artış fark edilebilir. Oluşan herhangi bir arıza durumunda DSG Şanzıman Tamiri için servise gitmeyi ne kadar ertelerseniz o kadar büyük bir sorunla karşılaşabilirsiniz.
Trafikte aracınız aniden hareketi kesilebilir ki bu durum olası kazalara sebebiyet verebilir.
Böyle bir durum ile karşılaştığınızda hem çekici ücretini hem servis ücretini eklediğinizde yüksek meblağlar ile karşılaşabilirsiniz.
Keşke dememek için Nitro Mekatronik Adana Şubemizi ziyaret ederek gerekli önlemleri alabilirsiniz.