İngilizce ‘Variable Nockenwellen Steurung’ kelimelerinden türetilen bir terim olan Vanos’un Türkçe karşılığı değişken kam mili kontrolüdür.
Bu sistem Bmw’nin geliştirdiği bir sistemdir ve elektro hidrolik subap iticileri kullanır. Bu sistemde kamlar, subap ile subap iticileri etkileşime sokuyor.
Bu subapların açılış ve kapanış düzenleri bu sistemle yönetilir. Bunun sonucunda araç motoru düşük devirlerde bile daha esnek olur ve daha güçlü tork verimi alınır.
Bu zamanlamayı yöneten vanos aracın beyni gibi çalışır. Bu teknoloji sayesinde araç tork verimi artar ve daha iyi bir yakıt tüketimi yakalanır.
Bmw bu teknoloji ile 1992 yılında tanıştı. İlk başlarda her motorda kullanamasa da 1999 yılı sonrası tüm motorlarında kullanmaya başladı.
Peki vanos sistemi arızalanırsa ne olur, araçta ne gibi sonuçlar doğurur. Vanos’un arızalanması durumunda; özellikle düşük devirlerde meydana gelen devirlenme problemi yaşanır, araç gaza çok az tepki verir.
Daha yüksek devirlerde vanos devreye girer ve ani şekilde sallanma olabilir. Klima aktifken yüksek güç kaybı yaşanabilir. Devir geçişlerinde olağandan daha fazla ses olur. Yakıt tüketimi artar.
Bunların önüne geçmek için vanos’un tamir edilmesi ya da değiştirilmesi gerekir. Tabi ki değişim yüksek maliyetlere sebep olur. Yeni parça almak ciddi masraflı bir işlemdir.
O yüzden onun öncesinde kontrolünün yapılması daha sağlıklı olur. Zaten vanosta ki arıza çoğunlukla oring denilen bir malzemeden kaynaklı olur.
Oring, vanos içindeki pistonun etrafında kompresyonu sağlamak ve yağ kaçağını önlemek için bulunan kauçuk bir parçadır. Ama bu kauçuk malzeme yüksek sıcaklıklara dayanamaz ve o eridikçe pistonun etrafında yağ kaçağı başlar ve sistemi arızaya sokar.
Eğer arıza oring kaynaklı ise yeni bir vanos almak yerine onun değiştirilmesi daha sağlıklı olur.
Yeni oring parçasını da yurtdışından ısıya dayanaklı kauçuk olanlardan getirmek size daha uzun süreli çözümler sunar.
Detaylı bilgi için bizlere 0850 755 02 30 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.