Dizel Partikül Filtresi Nedir?
22 Şubat 2020 Cumartesi

Dizel Partikül Filtresi Nedir?

Dizel Partikül Filtresi Nedir?

Dizel partikül filtresi (Dpf) Euro 4 araçların bazı modellerinde Euro 5 ve Euro 6 araçlarda bulunan sistemdir.

Dizel partikül filtresi (Dpf) dizel sistemli araçlarda bulunur.

Bu sistem egzozdan çıkan zararlı gazların ayrıştırılması sağlamak için tasarlanmıştır.

Ateşleme sonucu meydana gelen zararlı kurum miktarını atarak kendi içerisinde biriktirir.

Yani egzozdan çıkan zararlı partikülleri kendi içerisinde biriktirir. Aslında çevre dostu olan bir sistemdir.

Dizel Partikül Filtresi (Dpf) Neden Tıkanır?

Dizel partikül filtresi (Dpf) kendi içerisinde biriktirdiği kurum miktarı zamanla dolma yapar ve tıkanma meydana gelir. Bu tıkanmanın birkaç sebebi vardır.

  • Kalitesiz yakıt kullanımı
  • Aracı devirsiz kullanmak
  • Aracı uzun süre rölantide çalıştırmak
  • Yanlış ve kalitesiz yağ kullanımı

Bu sebepler dizel patikül filtresinin tıkanma süresini büyük anlamda etkileyebilir.

Dizel Partikül Filtresi Tıkanma Belirtileri Nelerdir?

Dizel partikül filtresi dolduğu zaman göstergede ikaz lambası yanar.

Dizel partikül filtresi tamamen tıkandığı zaman ise gösterge panelinde stop ikaz lambası yanar.

Motor arıza moduna geçer, araç çalışma moduna geçer ama çekiş düşer yani sabit hızla gider.

Belirli aralıklarda aracı uzun yolda ve yüksek devirli kullanmak dizel patikül filtresinin tıkanmaması için iyi bir çözümdür.

Dizel Partikül Filtresi Rejenerasyon Nasıl Yapılır?

Aracın yüksek devirli kullanılması sırasında motorun aktif halde çalışır durumda olması sırasında egzoz gazı sıcaklığının yükselmesi ile rejenerasyon başlatılır.

Bu işlem aktif şekilde aracın çalışır halde olması durumunda yapılır. Yaklaşık 30 dakika sürer.  Bu durum pasif rejenerasyon olarak adlandırılır.

Kısa mesafeli kullanımlarda egzoz sıcaklığı yeterince yeterli olmayacaktır. Bu sebepten dolayı şehir içinde aracı yüksek devirli kullanamayacağından dolayı filtre içerisindeki kurum miktarı dışarıya atılamayacaktır.

Bu tarz durumlarda arıza tespit cihazı ile aracı hareket ettirmeden rejenerasyon işlemi yapmak mümkün olacaktır.

Dizel partikül filtresi rejenerasyon işlemi, arıza tespit cihazı ile yine yaklaşık 30 dakika sürecektir.

Araç hareket etmeden rejenerasyon işlemi gerçekleşecektir. Aracın düz bir zeminde olması gerekmektedir.

Dizel partikül filtresi rejenerasyon işlemi yapılsa bile belli kilometre veya zaman içerisinde tıkanma yapacaktır.

Genellikle 30.000 veya 50.000 kilometre aralıklarında tıkanma işlemi gerçekleşir. Arıza tespit cihazı ile dizel partikül filtresi rejenerasyon işlemleri için yetkili serviste kullanılan arıza tespit cihazları veya universal cihazlar kullanılır.

Aktif olarak piyasada kullanılan Launch ve Autel universal arıza tespit cihazı rejenerasyon işlemini başarılı şekilde gerçekleştirir.


Benzer Ürünleri İncelemek İçin Tıklayınız



 

 

Yorumunuzu bırakın