1993 yılında başlayan Euro1, Euro2 ve Euro3 motorlu araçlardan sonra Dizel araçlarda 2006 yılı ile beraber Euro4 motorlu araçlar sahneye çıktı.
Gerek çevresel kaygılar ve gerekse teknolojik ilerlemeleri endüstriyel kaygılarla araçlarda Dizel Partikül Filtreleri kullanılmaya başlandı.
Doğayı korumaya önem veren firma ve kuruluşlar sayesinde Emisyon
standartı getirilerek Euro 5 ve Euro 6 larda Dizel Partikül Filtresi zorunlu hale geldi.
Dizel Partikül Filtresi egzozdaki çevreye zararlı katı atıkları filtre içerisinde hapsederek salınımını engellemektedir.
Ancak bu atıklar zamanla artarak tıkanmalara sebep olmaktadır.
Basınç sensörleri Dizel Partikül seviyesindeki doluluk oranlarını kontrol etmekte ve sürücüyü uyarmaktadır.
Filtredeki doluluk tıkanma seviyesine geldiğinde Rejenerasyon işlemi başlar ve Fitrenin kendini temizlemesi sağlanır. Ancak bazı durumlarda rejenerasyon işlemi gerçekleşmemekte ve filtre temizliğini yapmamaktadır.
Bu durumda araç çekişten düşecek ve motorun verimli çalışmasını engelleyecektir.
Bu durumda araçta DPF uyarı ışığı yanarak uyarı vermektedir.
Yapılması gereken işlem aracın sabit hız ve yüksek devirle çalışmasını sağlamak, bu sayede motorun daha fazla yakıt gönderip, egzoz sisteminin aşırı ısınması sağlanır.
Bu sıcaklık yaklaık 600 dereceye geldiğinde rejenerasyon işlemi tekrar başlatılır ve filtrede oluşan kurumların yakılarak atılması gerçekleştirilir.
Bu durumda da Dizel Partikül Filtresinin temizlenmemesi durumunda yapılacak işlem ya DPF in değiştirilmesi yada çıkartılarak özel
makinalarda özel sıvılar kullanılarak temizlenmesi olmaktadır.
DPF değiştirilmesi çok daha yüksek maliyetler getirdiği için temizlenmesi hem maliyet hem zamandan tasarruf sağlamaktadır.
Dizel Partikül
Filtresi Neden Tıkanır?
Kullanılan yakıtın düşük kaliteli olması, Şehir içi trafiğinde çok fazla kullanım yapılması, Aracın rölanti de uzun süreli çalışması ve yanlış lokasyonlarda yağ kullanılması sayılabilir.
Özellikle uluslararası standartlara uygun olmayan yağ kullanımı çok büyük ölçüde tıkanıklığa sebep olmaktadır.
Dizel Partikül Filtresi Temizlenmezse ne olur?
- Maliyeti yüksek olan Dizel Partikül
filtresinin değişmesine yol açabilir.
- Yaklaşık %5 e varan oranda fazla
yakıt harcanmasına yol açar.
- Motor gücünün ve Motor Torkunun
düşmesine sebep olur.
- Katalitik konvertör ömrünü
kısaltır.
- Araç Turbosu, EGR Valfi, enjektörler ve motor zarar görür.
Dizel Partikül Filtresi nasıl temizlenir?
Dizel Partikül Filtresi temizliğinde özel üretilmiş olan Makineler ve yine özel sıvılar kullanılmaktadır.
Sağlıklı, kaliteli ve hızlı bir temizlik için Çok önemli olan Makine ve temizleme sıvısı
seçiminde gerek özel ve yetkili Servisler, gerekse son kullanıcılar büyük titizlikle araştırma yapmalıdır.
Nitro Mekatronik kendi üretmiş olduğu Dizel Partikül Filtresi Yıkama makinası ile sektöre damga vurmuş durumdadır.
Binek, Hafif Ticari ve Ağır Vasıtalarda yüksek verimlilikle hızlı şekilde temizleme yapan bu makine fiyatının benzerlerine göre çok uygun olması ile de dikkat çekmektedir.
Dizel Partikül Filtre Temizleme Makinesi Nasıl Kullanılır?
- Binek, hafif ticari veya ağır
vasıta araçlardan DPF çıkartılır ve yıkama yapılacak uygulama merkezine getirilir.
- Filtre uygun ve sağlam şekilde
makineye monte edilir.
- Filtrenin tıkanıklık durumuna göre manuel veya otomatik mod tercihi yapılır.
- Yıkama sıvısı kontrolü sağlanır.
- Tüm kontrollerden sonra temizleme işlemi başlatılır.
- Sesli kontrol sistemi ile temizleme aşamaları takip edilir. (bu özellik bütün DPF temizleme makinalarında bulunmamaktadır. Nitro Mekatronik kendi geliştirdiği bu sistem ile de rakiplerinden ayrılmaktadır.)
- Tüm işlemler tamamlanıp temizlik bittikten sonra DPF makinasından doluluk oranına ait çıktı alınarak kullanıcıya verilir.
Dizel Partikül
Filtresinin Özellikleri
Binek, hafif ticari ve ağır vasıta tüm araçlarda Dizel
Partikül Filtresi Temizliği yapabilmektedir.
DPF makinası tamamen paslanmaz çelikten üretilmiş olup
suya ve darbeye karşı son derece dayanıklıdır.
Türkçe dil seçeneğinden ayrı olarak Yurt dışı kullanımına da uygun şekilde İngilizce ve Almanca dil seçenekleri de bulunmaktadır.
Dil seçenekleri ilerleyen zamanlarda daha çok
seçenekler sağlayacaktır.
Dizel Partikül seviyesinin doluluk oranına göre Manuel
veya Otomatik Mod seçimi yapılabilmektedir.
Doluluk durumuna
göre; yıkama sayısı, Temizlik sıvısı miktarı, hava ve su miktarı gibi tercihler sunulabilmektedir.
İşlemin sağlıklı
yapıldığını belgelemek adına Temizlik sonrası Filtre durumunu gösterir belge cihaz dan PDF formatında alınabilmektedir.
Ortalama yıkama
süresi 19 dk gibi kısa sürede gerçekleşmektedir. Ancak DPF doluluk oranına göre süre manuel olarak değiştirilebilmektedir.
20 Litre Yıkama sıvısı deposu bulunmaktadır. Ve bu 20 Litre ile 20 adet Binek araç veya 10 adet ağır vasıta aracın Dizel Partikül Fitresi temizliği yapılabilmektedir.
Dizel partikül filtre temizleme işleminin detayları hakkında farklı yazılar için tıklayınız.
Detaylı bilgi için lütfen bizleri arayınız;
0850 755 02 30