DSG şanzıman volkswagen mühendisler tarafından geliştirilen Alman grubuna dahil firmalarda kullanılan bir vitestir.
Bu teknoloji neredeyse 20 yıl öncesine dayanmaktadır. Volkswagen’in DSG vites kutuları üzerinde çalışmış olması yeni nesil şanzımanları ortaya çıkarmıştır. Aslında Ar-Ge çalışmaları yapılırken asıl yapılmak istenen otomatik şanzıman yapmak değil, otomatik şanzımanda çift kavrama sayesinde yumuşak geçişleri sağlayabilmekti.
Çift kavrama dediğimiz kullanım Alman firmalar tarafından geliştirilip diğer firmalar tarafından kullanılmıştır. Çift kavramaya sahip olan vites kutuları normal dişlilere sahip olan vites kutularından daha hızlı geçişler sağlamaktadır.
Çift kavramaya sahip olan vites kutuları standart şanzımanlara göre daha dikkatli güç aktarımı sağlayıp daha fazla kontrol sağlamış oluyor.
Otomatik şanzımanlar çift kavrama teknolojisi ile kullanım olarak çok daha iyi duruma gelmiştir. Otomotiv gruplarına göre Dtc, Edc, Powershift gibi farklı adlarla ele alınan çift kavrama teknolojisi, otomatik şanzımanın daha sıklık ile yollara çıkmasını sağlamıştır.
DSG şanzımanlarında sıklıkla arızalanan bölüm kavram seti dediğimiz kısımdır. Ve bunun dışında şanzımanda yer alan 12 sensörden 1 tanesinin bozulması elektrovalflerden birinin bozulması gibi nedenler ile arızalar ortaya çıkabilmektedir.
Bazı durumlarda DSG şanzımanına servislerde yapılan yazılım güncellemesi ve adaptasyon işlemleri ile olası şikayetler giderilmektedir.
DSG şanzımanını yöneten parça mekanik ünitedir. Elektrohidrolik ünitede, yağ pompası, vites değiştirici hidrolik pistonlar, hidrolik debriyaj aktivatörleri ve sensörler de mekanik ünitede bulunmaktadır. Ve ayriyeten elektronik kontrol ünitesi de mekatronik gövdenin tam ortasında yer almaktadır.
Elektronik sistemler ısınmayı sevmezler bu yüzden ısınma sonucunda bir arıza çıkarabilirler.
Mekanik bölümde sıcaklık sensörü yer almaktadır. Kuru-Çift kavramada balata sürtünmesinden dolayı trafikte dur kalklı sürüşlerde şanzıman aşırı ısındığı zaman sistemi korumak ve soğumasını sağlayabilmek için ekrana bir uyarı çıkacaktır.
Kalkışlarda silkelenmenin nedeni, ilk kalkışlarda yada ışıklarda kalkışlarda balataların aşınması nedeni ile meydana gelebilmektedir. Balata aşınması oluştuğu zaman balata setinin değiştirilmesi gerekmektedir.
Herhangi bir arıza oluştuğu zaman aracımızda sarsıntı, gürültülü ses, titreşim ve dinamikte bir artış fark edebilirsiniz. Oluşan herhangi bir arıza durumunda DSG Şanzıman Tamiri için servise gitmeyi ne kadar ertelerseniz o kadar büyük bir sorunla karşılaşabilirsiniz.
Trafikte aracınız aniden hareketi kesilebilir ki bu durum olası kazalara sebebiyet verebilir.
Böyle bir durum ile karşılaştığınızda hem çekici ücretini hem servis ücretini eklediğinizde yüksek meblağlar ile karşılaşabilirsiniz.
Keşke dememek için Nitro Mekatronik İstanbul şubemizi ziyaret ederek gerekli önlemleri alabilirsiniz.