Jaltest Arıza Tespit Cihazı İle Ebs Fren Sistemi Kontrolü Nasıl Yapılır?
27 Nisan 2020 Pazartesi

Jaltest Arıza Tespit Cihazı İle Ebs Fren Sistemi Kontrolü Nasıl Yapılır?

JALTEST AĞIR VASITA ARIZA TESPİT CİHAZI İLE EBS FREN SİSTEMİ KONTROLÜ NASIL YAPILIR?

EBS (elektronic braking system) bir araçta frenleme esnasında en iyi kontrolü sağlayan sistemdir. Fren sisteminin içerisine ABS (yani herhangi bir kilitlenmeye karşı kontrol sistemi) ve ASR (antipatinaj sistemi) tek bir sisteme bağlı çalışan fren sistemidir. Elektronik kumanda sisteminin konvansiyonel pnömatik sistemlere göre daha az sürede tepki göstererek yolda daha güvenli bir sürüş sunması açısından çok önemlidir.

EBS bütünüyle pnömatik çalışan iki devreli sistemden ve bunun üzerindeki tek devreli elektro pnömatik bir sistemden oluşmaktadır. Tek devreli elektro  sistem bölümü merkezi bir kumanda yardımı ile arka aks modülatöründen iki adet ABS valfi, fren değer vericisi ön aks için oransal bir röleden oluşmaktadır.

Fren değer vericisi fren pedalına basma miktarını belirleyerek kontrol ünitesine bilgi gönderir. Aynı zamanda fren pedal konumuna göre hava akışının geçişine olanak sağlar.

 

Elektronik Kontrol  Ünitesi 

Sensörler, arka aks modülatörü ve fren değer vericisinin almış olduğu sinyaller ile gerekli bilgiyi her bir tekerin manyetik valfine sinyaller göndererek frenlemeyi kontrol eder.

Oransal Röle Valfi: Ön aksta uygulanan fren basıncının ölçümünü yaparak ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi)’ ya bildirir.

ABS Manyetik Valfleri: ECU (elektronik kontrol ünitesi) tarafından belirlenen uygun lastik basınç sinyalini alır ve basınçlı havanın geçişini duruma göre yükseltir ya da azaltır.

Redundans Valfi: Pnömatik sistemde bir arıza oluştuğunda basıncın sabit bir değerde tutulmasına olanak sağlar.

Aks Modülatörü: Arka aks fren tekerlek basınçlarını ölçmeye yarar. Arka lastikte bulunan fren balatalarının aşınmasıyla sensörlerden almış olduğu bilgiyi kontrol ünitesine yollar.

EBS kumandası patinajın yavaşlamanın ölçümünü değerlendirmesi sırasına göre çalışmaktadır. Patinaj ve yavaşlama ölçülen tekerlek ve devir sayılarındaki değişmeler ile belirlenir.

EBS her türlü yol koşulunda dengeyi geliştirir. Acil durumlarda duruşları ile ilintili gereksiz stresi kaldırır. Bu tip ani stabil tepki normal pnömatik fren sistemlerinde uygulaması mümkün değildir.

EBS (Elektronik Fren Sistemi) üzerinde ayrıntılı arıza tespit, teşhis ve tamir işlemlerini yapabilmeniz fren modüllerinin ayrıntılı testini yapabileceğiniz bir cihaza ihtiyacınız vardır. Normal arıza tespit cihazları fren beyni tamiri için yeterli olmamaktadır. Jaltest  ETM cihazı ile fren beyinlerinin ayrıntılı testlerini ve tamirini yapabilmektedir.  Ağır vasıta araçlarda kullabileceğiniz ETM ile frenlere modülatör testi yaparak oluşan arızaları ve hataları kolayca anlayabilir ve tamirini gerçekleştirebilirsiniz.  Bu sistem sayesinde fren modüllerindeki arızayı tüm modülleri değiştirmeden kontrol edebilirsiniz.


 

Yorumunuzu bırakın