NİTRO DSG TEST CİHAZI YENİ PROJEMİZ ÇOK YAKINDA SİZLERLE
26 Haziran 2021 Cumartesi

NİTRO DSG TEST CİHAZI YENİ PROJEMİZ ÇOK YAKINDA SİZLERLE

Dsg Şanzıman Nedir ?

Volkswagen’in DSG6’dan sonra çıkarttığı DSG7 şanzıman, otomatik çift kuru kavramalı şanzımandır. DSG, “Direct Shift Gearbox” anlamına gelmektedir ve 7 rakamı da 7 ileri vites olduğunu gösterir. VAG grubu araçlarda kullanılan DSG sistemi sizin yerinize debriyaja basan, vitesleri atan veya manuel seçim (Tiptronic) ile sizin kontrolünüzle gerçekleştiren mekatronik kontrol ünitesidir.

Dsg Şanzıman Nerelerde Ve Hangi Amaç ile Kullanılmıştır?

 VW firması DSG şanzıman sistemini araçlardaki motor devrini ve güç aktarımını optimum seviyede tutarak yakıt tasarrufu sağlamak için tasarlamıştır fakat bu işlemi yaparken şanzıman sürekli vites geçişleri yaptığı için aşırı ısınma, mekanik yıpranma, sürtünmeler, tahribatlar, elektronik arızlar ve çevresel etkiler nedeni ile bozulmaktadır.

 

Dsg Şanzımanların Bilinen ( Kronik ) Yaygın Arızaları Nelerdir?

·        Gösterge panelindeki vites değiştirme göstergesi (“PRNDS”) yanıp söner

·        Şanzıman değişmiyor

·        Kısa devre: 30A sigorta erimiş

·        Sızıntı ve/veya basınç kaybı

 

Dsg Şanzıman Tipleri Nelerdir?

 

DSG şanzıman kullanılan teknolojiye göre 7 gruptan oluşmaktadır bu şanzıman modelleri fotoğrafta isimleri yazanlardır.



Nitro Dsg Test Cihazı İle Neler Yapabileceksiniz ?

 

-        DSG-7 DQ200 model şanzıman tipinin testlerini

-        Selenoid Testi

-        Basınç Testi

-        Vites Geçişleri Testi

-        Selenoid Temizleme İşlemi

DQ200 temelde mekatronik ve elektronik kart olarak 2 ye ayrılır:


                              

          Mekatronik                                                              TCU Elektronik Kart (Şanzıman Beyni)


1. Nitro DSG test cihazı ile Mekatronik testi

Dsg Şanzıman Test cihazımız Mekatronik ve Elektronik kartların Testlerini yapabilecek Dsg şanzıman mekatronik nasıl çalışıyor ondan bahsedelim içerisinde basınç motoru, basınç pompası ve regülatörü, selenoidler, hava kanalları, pistonlar ve DSG yağı bulunmaktadır.

İçerisinde bulunan yağ 60 bara kadar pompa ile yükseltiliyor, selenoidleri kontrol ederek

pistonları ileri veya geri oynatıyor. Oynayan pistonlar araç üzerinde dişlileri hareket ettirerek vites değiştirmektedir.Bu selenoid kontrolünü TCU beyni araç bilgilerine bakarak kendisi yönetmekte fakat biz masa üstü testte ile kendi yaptığımız kontrolcü kartı takarak basınç pompasını çalıştırabilir, 60 bara çıkartabilir programdan istediğimiz gibi hareket etiirebiliriz. Bu sayede hangi vites geçişlerinde yağ kaçağı var veya uygunsuzluk belirlenebilir.

 

-Ayrıca selenoidlerin yıpranma oranlarını , sağlam olup olmadığını test öncesi görebileceğiz. Yani problem basınçta mı, selenoid mi, yoksa kaçak mı var bilgisini şanzıman test cihazımızdan alabileceğiz.

-Ayrıca içerisinde bulunan selenoidlerin temizlenmesi veya testleri için de buna benzer mantıkta aynı anda 4 adet selenoidi bağlayabilirsiniz.

 

2. Nitro  Şanzıman Test Cihazı İle Elektronik  Kart Testi

 

Elektronik kart üzerinde pozisyon sensörleri, hız sensörleri, basınç sensörü, motor sürücü devresi ve haberleşme devreleri (can-bus, K-line) bulunmaktadır. Piyasadaki ürünler arasında şanzıman kartını test eden bulunmamaktadır. Kart arızasında tamiri mümkün değildir.

Kart testi için cihaz üzerindeki OBD-2 soketine arıza tespit cihazı bağlanmalı ve canlı değerler kısmından sensör değerlerini ekrana getirmeli, referans değerleri sağlayacak Nitro Mekatronik tarafından bir tezgah daha yapılacaktır. Sensörün karşısına gelen dişli mantığında döner parçalar olacaktır. Bu da 2. Aşama olacaktır hangi sensörün çalışıp çalışmadığı belirlenecektir.

 

 

Ürünümüz Temmuz ayı sonunda piyasaya sunulacaktır.

DETAYLI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ...

Yorumunuzu bırakın