ADAS KALİBRASYON NEDİR? HANGİ ARAÇLARDA DESTEKLENİR? AUTEL ADAS KALİBRASYON İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?
29 Mayıs 2021 Cumartesi

ADAS KALİBRASYON NEDİR? HANGİ ARAÇLARDA DESTEKLENİR? AUTEL ADAS KALİBRASYON İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?


Adas Nedir?

Gelişmiş Sürücü Yardım Sistemleri (ADAS), araç sürüşünü güvenli hale getirmek sürüşü daha iyi kontrol etmek amacıyla oluşturulmuştur. Yani araba kazalarını önlemek ve ciddi etkilerini azaltarak ölümleri ve yaralanmaları engellemektir. ADAS, araç sistemlerini otomatikleştirmek onu araca uyarlamak ve sistemi geliştirmek için üretilmiştir.

ADAS’ın İçerdiği Sistemler

·        Yaya algılama ve kaçınma

·        Şeritten ayrılma uyarısı ve aracı düzeltme

·        Trafik işareti tanıma

·        Otomatik acil frenleme

·        Kör nokta tespiti

Adas’ın hayat kurtaran sistemleri ara yüz standartlarını bir araya getirerek gerçek zamanlı multimedya, görüntü işleme ve sensor füzyon alt sistemlerini destekleyerek çoklu görüş tabanlı algoritmalar üretir.


Autel Adas Kalibrasyon İşlemi Nasıl Yapılır?

1.      Autel cihazı araca bağlanır

2.      Aracın kontağı açılır

3.      Araca bağlanmak için otomatik “VIN” kullanılır.

4.      Araç modeli ve donanımları doğrulanır

5.      Adas menüsüne girilir

6.      Görev kalibrasyonu seçilir ve entegre sürücü desteği sistemi kalibrasyonunu seçerek devam edilir

7.      Kalibrasyon çerçevesi aracın önüne getirilir.

8.      Araç düz bir zemin üzerinde olmalıdır

9.      Desen kartı ve hedef panosu tutacağı çerçeveye takılmamalıdır

10.   Doğru hizalama yapmak için ayar cıvatası döndürülerek doğru verilere getirilmelidir

11.   Kol gevşetilir ve ölçek değeri sıfıra gelecek şekilde ayarlanır

12.   Çubuğu sabitlemek için kol sıkılır

13.   İşaretçi kayan plaka özerindeki 0 işaretli çizgi ile hizalanır ve kayar plakayı açmak için cıvata sıkılır

14.   Lazerler ve aracın ön ortasındaki kirişler hedeflenir ve çubuk yüksekliği ayarlanır

15.   Çerçeve araca doğru yavaşça hareket ettirilir

16.   Çarkın araç merkez çizgisi 411 milimetre olmalıdır

17.   Lazer aracın ön kısmın tam merkezine odaklanır

18.   Buton kapalı konumdayken lazer yere sabitlenene kadar tabandaki cıvatalar yavaşça döndürülür

19.   İki tekerlek kelepçesini arka tekerleklere takılır ve pençeleri tekerlek jantının dışına yerleştirilir

20.   Tekerlek kelepçelerinin tekerleklere sıkıca sabitlendiğinden emin olunmalıdır

21.   Lazerin bağlantı mili kelepçe portuna yerleştirilir

22.   Lazer kalibrasyon parçası araca bağlanır ve sıkılarak sabitlenir

23.   Eklenmiş lazerler açılır ve kiriş üst kapak plakasının her iki tarafındaki cetvelleri aydınlatacak şekilde ayarlanır

24.   Tutamak gevşetilir ve ince ayar cıvatası çapraz çubuk plakasının her iki yanındaki cetveller doğru rakamlara ulaşana kadar döndürülür

25.   Aynı değeri yakalamak için lazerle aydınlatılmış çapraz çubuk sıkılarak sabitlenir

26.   Bağlantı çubuğunun her iki ucundaki kapaklar kaldırılır

27.   Tekerlek lazerlerini yansıyan ışının yukarı ve aşağı hareketlerini kontrol etmek için ayarlanır

28.   Lazer panoları ölçek panolarından birinde parlamalıdır

29.   Yansıyan ışın tarafından yanan ölçek değerleri kirişin her iki tarafında aynı olana kadar cıvata sola veya sağa tarafa doğru döndürülebilir

30.   Kalibrasyon çerçevesi araca paraleldir ve bağlantı çubuğu üzerindeki kapaklar kapatılır.

31.   Tekerlek kelepçeleri araçtan çıkartılır

32.   Şerit Kamera Kalibrasyonu başlatma işlemine geçilir

33.   Hedef panosu tutacağı çapraz kısmındaki sürgülü plaka cıvatalar sıkılır ve hedef panosu tutacağı çapraz çubuğa takılır ve sıkılır

34.   Cıvataları tutacağa sabitlemek için iki hedef tahtası kaydırıcısının her biri tutacağı bağlı cetvel özerinde 640 milimetreye getirilir

35.   Kaydırılarak sıkılır

36.   Hedef panosunun çıkışı CSC 601 eğik çizgi 8L üzerinde kurulur

37.   Sol tutacak ve ekli hedef CSC 601 eğik çizgi sağ kurulu tutucu üzerine bağlanır

38.   Sağ kart tutacağı kaydırıcısında sol ve sağ kartlar farklıdır.

39.   Hedeflerin doğru yerleştirildiğinden emin olmak için tekrardan kontroller yapılır.

40.   Pencereler ve aydınlatma armatürleri, yansıtıcı malzeme ve siyah beyaz desen malzeme hedef kartların arkasındaki kalibrasyon kartına benzer

41.   Kalibrasyon çerçevesinin tabanındaki tüm vidalar döndürülür ve kabarcık seviyesine bakılarak çerçevenin düz olduğundan emin olunur

42.   Cetvel gevşetilir

43.   İşaretçi belirli yükseklik değerine ulaştırılması için çapraz çubuk yükseltilerek ayarlanır.

44.   Bu kalibrasyon için cetvelin B tarafındaki işaretçi 1500 milimetre olarak ayarlanmalıdır

45.   Tabletimizdeki OK butonuna basılarak devam edilir ve yönlendirmeler izlenmeye devam edilir

46.   Cetvel orijinal konuma geri getirilerek sabitlenir

47.   Tabletten şerit kamera kalibrasyonu butonuna dokunarak devam edilir.

48.   Cihaz işlemleri tamamlayınca başarılı uyarısını size verecektir ve işlem tamamlanacaktır.


Sizlerde ADAS Kalibrasyon sistemi hakkında daha fazla bilgi almak istiyorum diyorsanız;

0850 755 02 30 numaralı telefondan yada https://nitrobilisim.com.tr/tr adresinden bizlere ulaşabilirsiniz.

Yorumunuzu bırakın