Renault Edc Şanzıman Obd üzerinden Klonlama İşlemi Nasıl Yapılır?
24 Nisan 2020 Cuma

Renault Edc Şanzıman Obd üzerinden Klonlama İşlemi Nasıl Yapılır?

Manuel vitesli araçlarda tork konventörü aracın hangi güçle devam edeceğini belirler. Ancak yarı otomatik vites yapısında ve EDC şanzımanlı araçlarda tork konventörü bulunmaz. Çünkü şanzımanın kendisi motordan aldığı güce göre vites değişimini yapar. Burada şanzıman otomatik olarak, yol şartları, sürücünün uyguladığı gaz ve motorun gücünü optimize ederek doğru vitesi seçer. Vites geçişini de en az sarsıntı ile tamamlar.

Çalışma prensibi şöyle özetlenebilir: Şanzıman dişlileri senkromeçlerle birbirine geçer. Her biri bir kavramaya bağlı olan ve iki adet kamalı mil üzerinde hareket eden bu dişliler, sistemin işlemcisinden gelen komutla yönlendirilirler. Dişlilerden biri istenen kavramada iken diğeri bir üst kavramada bekler. Bu da sarsıntısız geçişi kolaylaştırır.

Vites gövdesi üzerindeki “+” işareti manuel olarak vites arttırmak içindir. Yine vites gövdesi üzerindeki “-” işareti manuel olarak vites düşürmek için kullanılır. Otomatik vitesli diğer araçlarda olduğu gibi EDC şanzımanlı bir otomobilde de “P” işareti park, “R” işareti geri vites, “N” boş vites anlamına gelir.

Edc Şanzıman Arızaları ve problemleri nelerdir?

Gösterge üzerinde  ites kutusunu kontrol ettirin yazısı veya profesyonel bir arıza tespit cihazı varsa örneğin  Autel 908s Pro arızaları taratıp belirtilen arıza kodlarından biri alıyorsanız ilk tespit sonrası sensörden olmadığı cıktığı durumda Tcu kolayca Flex ile klonlayarak deneyebilirsiniz.

P0705 Şanzıman vites konumu sensörü, PRNDL girişi - devre arızası

P0706 Şanzıman vites konumu sensörü - aralık/performans sorunu

P0707 Şanzıman vites konumu sensörü - düşük giriş değeri

P0708 Şanzıman vites konumu sensörü - yüksek giriş değeri

P0709 Şanzıman vites konumu sensörü - devre kesintili

P0729 Vites 6 - yanlış oran

P072B Şanzıman sistemi - geri viteste sıkışmış

P072C Şanzıman sistemi - 1. viteste sıkışmış

P072D Şanzıman sistemi - 2. viteste sıkışmış

P072E Şanzıman sistemi - 3. viteste sıkışmış

P072F Şanzıman sistemi - 4. viteste sıkışmış

P0730 Yanlış vites oranı

P0731 Vites 1 - yanlış oran

P0732 Vites 2 - yanlış oran

P0733 Vites 3 - yanlış oran

P0734 Vites 4 - yanlış oran

P0735 Vites 5 - yanlış oran

P0736 Geri vites - yanlış oran

P073A Şanzıman sistemi - 5. viteste sıkışmış

P073B Şanzıman sistemi - 6. viteste sıkışmış

P073C Şanzıman sistemi - 7. viteste sıkışmış

P073E Şanzıman sistemi - 1. vitese geçiş yapılamıyor

P074A Şanzıman sistemi - 2. vitese geçiş yapılamıyor

Klonlama işlemi nasıl yapılır?


FLEX 2003 sonrası üretilen otomatik şanzımanlı araçların şanzıman beyinlerinde Flaş – Eprom okuma yazma ve TCU Klonlama işlemlerinde kullanılmaktadır.

Özellikle Renault ,Bmw, Mercedes ,Volkswagen, Audi, Seat ve Skoda araçların EDC , DSG,  Şanzımanlarını kodlamada kullanılan TCU MANAGER beyinlerin içerisine ham yazılımı atmakla beraber yeniden programlama işlemlerini gerçekleştirmektedir.

Otomatik şanzımanlı araçlarda aracın yüküne ve yol durumuna bağlı vitesi otomatik olarak devirlere geçirdiğinden araçlarda aşırı yük taşımak, şehir içi trafikte sürekli olarak dur – kalk yapmak gibi işlemler aracın gün geçtikçe şanzıman beyninde arızalara neden olmaktadır.

Flex şanzıman kodlama ve klonlama cihazı ile bu arızaların sorunları giderilmektedir ve araca uygun yeni programlama işlemleri profesyonel olarak gerçekleştirilmektedir. OBD soketi üzerinden programlama yapabilmenize imkan sunan Tcu Manager cihazı ile birlikte opsiyonel olarak DC4 ,DSG DQ200, DQ250 ve DQ500 obd bağlantı kablolarını firmamız tarafından tedarik edebilirsiniz.

Dsg şanzımanlarda kodlama ve programlama işlemleri Magicmotorsport flex cihazı ile yapılmaktadır. Araçlarda şanzımanların arızalanması ve yeniden programlanabilmesi için Magicmotorsport firması tarafından üretilen ve sadece Şanzıman beyinlerini programlayabileceginiz Flex cihazı hızlı çözümler sunmaktadır. Üstelik bu cihaz ile şanzımanbeyinlerini OBD üzerinden programlayabilmeniz mümkün.


Yorumunuzu bırakın