Tpms (tire pressure monitoring system), araç içi lastiklerin değerini anında kontrol edip sürücüye bildirebilen bir lastik basıncı izleme sistemidir. 2006 yılında üretime başlayan sistem, birçok araçta kullanılmış ve 2014 ve sonrasında araçlarda yaygın olarak kullanılmıştır.

2014 yılı ve sonrası genellikle tüm araçlarda tpms sensörü  bulunmaktadır. Lastikçilerin korkulu rüyası Tpms arızası günümüzde yaygınlaşmıştır. Bazı araçlarda tpms sensör arızası gösterge üzerinden arıza ışığı sıfırlama yapılsa da bazı araç gruplarında işe yaramıyor. Genel olarak tpms sensör  arıza verdiği zaman lastik basıncının kontrolünün yapılması önerilir. 3 – 4 kilometre ilerledikten sonra tpms arıza ışığı sönebilir. Hala tpms arıza ışığı sönmüyor ise lastik üzerindeki tpms sensörü arızalı olabilir.

TPMS sensör kodlaması ve kalibrasyonu nasıl yapılır ?

Tpms sensörü, lastik basınç valfinde veya jantında bulunur. Bu sensörler elektronik kontrol ünitesi ile iletişim kurar. Tpms sensörünün içinde bir pil vardır. Her araçtaki sensör ortalama 5 yıl kullanılabilir ve sensörün 5 yıl sonra değiştirilmesi ve kodlanması gerekir.

Pil ömrüne ek olarak, sensör farklı nedenlerle arızalanabilir ve değiştirilmesi gerekebilir. Tpms sensörü onarılmadığı için değiştirilmesi gerekir. Değişiklik yapmadan önce ID bilgisi eski tpms sensöründen okunmalı ve sonra yeni sensöre aktarılmalıdır. Bu işlemlerden sonra direkt arıza ortadan kalkmayabilir. Kalibrasyon ve adaptasyon sürecinin tamamlanması gerekir.

Tüm bu işlemleri Nitro Mekatronik’in Konya’da hizmete giren yeni şubesinde yüksek müşteri memnuniyetiyle  yaptırabilirsiniz.